12 sätt att få fler följare på Instagram

Hur framgångsrikt är ditt företag just nu?

Alla framgångsrika företagare vet hur man anpassar sig till den nuvarande kulturen. Instagram är dagens populära bildbaserade sociala mediekanal.

Det är dags för dig att utnyttja denna plattform och ta din verksamhet till en enorm publik. De väntar på dig just nu. Men en sak behöver du veta: den här publiken svarar på visuell stimulans.

Idag ska jag visa dig hur du får fler anhängare på Instagram med hjälp av smarta metoder & amp; fantastiska bilder.

Bilder och bilder talar volymer – om du låter dem. Instagram ger dig möjlighet att låta dina bilder prata för sig själva. Om du kan utnyttja denna teknik och förbli konsekvent med det, får du relevanta fans på Instagram till vilka du kan marknadsföra din produkt eller tjänst.

Balansering av det visuella, textuella och tekniska

Här är något viktigt du måste förstå: Instagram är en blandning av visuell, textuell och teknisk marknadsföring.

Om du kan förstå och balansera alla tre av dessa aspekter får du marknadsföringssidan av Instagram rätt!

Jag har delat in denna artikel i tre kategorier. Alla tre hjälper dig att få fler följare på Instagram om du lär dig att balansera dem ordentligt.

  • Den visuella aspekten: Vad du ska göra med dina faktiska bilder.
  • Innehållsaspekten: Hur man hävdar innehållssidan.
  • Den tekniska aspekten: Hur du gör för mer Instagramexponering över hela webben.

Visuellt talat …

1. Förstå bildpsykologi

Varje färg bär sitt eget meddelande.

Varje gång du tittar på märkning i något sammanhang får det dig att känna på ett visst sätt – oavsett om du inser det eller inte.

Om du kan förstå denna dynamik mellan tittare och färg, kan du bättre skapa Instagram-bilder som överför ditt meddelande.

Vill du att ditt varumärke ska ses som djärvt? Då kan RÖD vara färgen för dig.

Jordnära och miljövänlig? GRÖN kommer att vidarebefordra meddelandet.

Ungdomlig och populär? ORANGE ropar ut dessa adjektiv högt och tydligt.

Hålla sig till ett tema

Alla dina bilder kan inte ha samma färg. Och du kan inte precis placera ett färgfilter på varje bild du skapar / postar.

Men när det gäller att visa dina bilder på Instagram, kom ihåg att vidarebefordra rätt meddelande. Färg är en viktig visuell aspekt för varje bild.

Om du vill få din publik att känna sig på ett visst sätt, lär dig hur man väcker den känslan.

2. Skapa ett unikt tema för dina unika bilder

Låt oss prata om filter en stund. Personligen är jag inte ett fan. Men det är främst eftersom Instagram-användare inte vet hur man använder dem ordentligt.

Hur man inte använder ett filter

Filter för dina bilder kan skicka ett meddelande om ”det här är falskt”. Om du använder filter för att ändra dina bilder för mycket, kommer användarna inte att engagera sig med dina bilder. Om ditt mål är att förfalska en bild eller maskera den på något sätt, gör du fel.

Använda filter korrekt

Filter kan vara en bra sak. Om du använder dina filter för att behålla ett tema för varje bild du lägger in skapar du följdriktighet. Och varje följare älskar följdriktighet.

Följdriktighet ger din filtreringsprocess ett syfte. Så om du inte använder filter för att hjälpa användare att identifiera dig på sina flöden, håll dig borta från dem.

3. Vidrör de ömma punkterna

känslomässigt bröllopsfoto av pappa och styvpappa

Delia D. Blackburn – deliasphotos.com

Ovanstående är en bild av en far vid hans dotters bröllop. Mannen bakom honom är brudens styvfar. Den biologiska fadern tog ett stort beslut vid hennes bröllop och insisterade på att de båda ledde henne till altaret, för att styvpappan hade spelat en viktig roll i kvinnans liv.

Om bilden inte rör dig emotionellt så vet jag inte vad jag ska säga.

Vi kan lära oss mycket av den här bilden. Låt oss titta på tre viktiga känslomässiga aspekter som varje Instagram-följare har svårt att motstå.

Användare svarar på människor

Den här bilden innehåller två personer. Det är något väldigt verkligt kring det.

Dina användare kommer att svara på den här bilden eftersom den ansluter dem till andra människor.

Användare svarar på känslor

Mannen framför är fast besluten att göra det rätta. Mannen bakom honom är verkligen förödmjukad av gesten. Där kan man snacka känslor!

Användare svarar på berättelser

Även om du kanske behöver en kort beskrivning för att veta vad som händer i den här bilden är det mesta av historien ganska uppenbart.

Den här bilden målar en klar bild: Par har en dotter. Par skiljer sig. Styvfar kommer in i bilden och gör sin roll i sin nya familj. Dotter blir gift och åtnjuter medverkan av båda hennes fäder.

Det här är en vacker historia!

4. Vet när du ska dela

Att dela bilder av andra är vad Instagram handlar om. I själva verket är en stor andel bilder på Instagram delningar snarare än original.

Frågan du måste fråga är, ”När ska jag skapa unika bilder och när ska jag dela bilderna av andra?”

Det är viktigt att göra båda.

Det finns ingen anledning att missa andra bra inlägg som är relevanta för din sida, bara för att du skapar original själv.

Å andra sidan, försumma inte original genom att dränka din sida med delade bilder.

Textligt talat …

5. Uppmuntra till handling

Jag vill att du kommer ihåg att Instagram är ett kraftfullt affärsverktyg. Men ingen kommer att göra vad du vill om du inte säger åt dem.

Varje gång du lägger upp en bild på din sida, kom ihåg att göra det med ett syfte. Ett sådant syfte bör vara att dra Instagram-användare att följa en viss åtgärd.

exempel på uppmuntran till handling

Om du säljer något direkt, ger bort något eller försöker utbilda din publik, är uppmaning till handlingar oerhört viktigt.

När du lägger ut en bild, fråga dig själv: ”Hur vill jag att min publik ska reagera?”

Ta med en tydlig uppmuntran till handling, antingen i bildbeskrivningen eller i själva bilden. Om du vill ha följare, säg åt din målgrupp att följa dig!

6. Text i bilder: Vad som är OK och inte

Användning av text eller textning i en bild är ett bra sätt att få ut ett meddelande på Instagram.

Men det finns några fallgropar i denna strategi.

Vad du INTE ska göra

Om du kontinuerligt använder dina bilder som en ursäkt för att förmedla textmeddelanden missar du poängen med Instagram, och användarna kommer sannolikt att bli trötta på dina inlägg. Folk vill se bilder. Så om du inte kan förmedla ett meddelande utan ord, måste du ompröva din strategi.

En annan fallgrop använder endast text i bilder för att visa dina dåliga skrivkunskaper. Om du använder text i bilder, se till att du är koncis och korrekt i din språkanvändning. Instagram-anhängare såväl som andra sociala medieanvändare har varit kända för att följa upp sidor där dålig grammatik återkommer.

Skapa ursprungliga textbilder

För att få ut mesta möjliga av text-i-bild-inlägg, var originell. Anpassa inlägg som passar din nisch och håll publiken intresserad & amp; underhållen med varje anpassad bild du skapar.

Här följer några idéer för att skapa ursprungliga bildposter:

  • Memes är alltid en hit. Använd vanliga meme-bilder och hålla fast vid tonen i bilden. Anpassa nu din meme för att passa in i vad din publik identifierar med.
  • Seriestrippar kan också ge ett relativt långt meddelande. Om du skapar en bildserie, gör den till en bra, inte en försäljningsbar.
  • Inspirerande citat kan beröra hos din publik. Se till att det slinker in något om ditt företag eller ditt budskap.
  • Videor är också anpassade till Instagram. Om du kan göra en bra anpassad video kommer ditt Instagram-konto snart att bli en hit.

7. Skapa en fantastisk bildbeskrivning

Varför ska varje bild du lägger in ha en beskrivning?

Bildtexten till dina bilder hjälper användarna att hitta dig. De är inte så mycket för din nuvarande publik som de är för dina framtida potentiella Instagram-anhängare.

Beskrivningar är viktiga eftersom de arbetar med Google för att optimera dina inlägg.

Så vad ska varje Instagram-inlägg innehålla?

Nyckelord

Du bör hitta en lista över relaterade sökord som är relevanta för din sida. Använd dessa nyckelord i dina postbeskrivningar och bildtexter för att hjälpa andra att hitta dig. Detta är ett av de snabbaste sätten att få fler Instagram-anhängare.

Länkar

Google noterar länkar. Koppla alltid dina alternativa innehållsplattformar (som Facebook, Twitter eller liknande bloggar du kan ha) till dina Instagram-inlägg – och vice versa. Chansen är att om någon är intresserad av ditt Instagram-inlägg, kommer de att vara intresserade av att kolla in din andra onlineaktivitet.

Hashtaggar

Jag talar mer om hashtags i nästa punkt. Det är tillräckligt med att säga att hashtags bör inkluderas i dina beskrivningar. Det betyder inte att du borde använda mycket hashtags för att bli märkt. Kvalitet övervinner kvantitet. Kom ihåg det.

Bra innehåll

Du har en chans att beskriva ditt inlägg till Instagram-anhängare. Använd det bra. Skriv omkring 150 ord och gör dem intressanta. Bra innehåll på dina inlägg kommer att uppmuntra engagemang och få folk att kommentera mer lätt.

8. 3 typer av hashtags att använda

Hashtags är enkla att förstå. De kategoriserar dina inlägg med andra inlägg som har samma hashtag. Om någon klickar på den hashtagen någon annanstans kommer de på ditt inlägg om samma hashtag har använts.

Det finns tre viktiga hashtags att använda i dina inlägg:

  • Populära hashtags
  • Unika hashtags
  • Specifika hashtags

Följ folkmassan

Populära hashtags hjälper ditt inlägg att få fler gillningar av Instagram-anhängare som förmodligen aldrig hört talas om dig.

Använd populära hashtags här och där. Du behöver inte överdriva det eftersom dessa hashtags ger dig mycket exponering.

Var unik

Det kan låta som en motsägelse, men du måste också vara unik. Skapa en unik hashtag som är din egen.

Kim Saeed använder hashtagen, #ByeByeNarc som ett sätt att hjälpa offer för narcissistisk missbruk enkelt att hitta sina inlägg. Du kan också uppfinna din egen hashtag. Om den är fyndig, kommer Instagram-anhängare att relatera inlägget till dig när de ser det.

Var specifik

Specifika hashtags som relaterar till plats eller tid är också mycket användbara för att få fler Instagram-anhängare.

Om det är relevant för ditt inlägg, signera med en hashtag att du är på en viss plats eller tala om en viss tid. Semester och platser är bra sätt att skapa intresse för dina inlägg.

Men igen, se till att du publicerar något som är relevant för dessa hashtags. Använd dem inte utan anledning, eftersom detta kommer att irritera dina användare.

9. Berätta en historia med dina bilder

storytelling exempelbild

Vi började berätta om storytelling lite tidigare, men det är värt att nämna igen.

Jag vill verkligen att du ska tänka på hur dina bilder kan berätta en historia. Det här är inte en snabb, enkel process. Om du vill att din Instagram-publik ska engagera dina inlägg, tänk på dem.

Hur man berättar en historia

Innan du kan berätta en historia måste du faktiskt ha en historia.

Så vad är din historia? Få bitarna på plats och ta reda på hur du kan använda bilder för att förstärka den historien. Tänk utanför boxen varje gång du vill vidarebefordra en historia på din Instagram-profil.

Här är lite inspiration:

  • Skapa en serie av bilder
  • Använd flera objekt i dina bilder för att symbolisera olika minnen eller händelser
  • Använd uppfinningsrika bakgrunden i dina bilder för att indikera en ny händelse

Du behöver inte alltid standardisera dina bildbeskrivningar för att berätta dina historier. Använd själva bilden och du är säker på att få mer engagemang och i slutändan fler följare på Instagram.

Tekniskt talat …

10. Blogging och Instagram

När vi tittar på de tekniska aspekterna av Instagram, kan vi inte missa vikten av att blogga.

Bloggande och Instagram går så bra tillsammans. Om du inte kombinerar de två saknar du en seriös kraftfull marknadsföringsteknik.

Google älskar bloggar som innehåller bilder. Och om dessa bilder följer de flesta punkter som jag nämnde ovan kommer användarna att vilja dela dem.

I sin tur kan du också lägga till länkar till din blogg i dina bildbeskrivningar eller bildtexter. Anslut alltid de två. Du kommer inte ångra dig.

11. Köp Instagram-följare

Instagram fungerar med en algoritm som räknar din popularitet. Om du är populär kommer dina inlägg att marknadsföras till användare som ännu inte är dina lojala Instagram-anhängare.

Frågan är: ”Hur blir jag populär när jag börjar på Instagram?”

Det finns sätt att köpa Instagram-anhängare för din sida. Dessa är Instagram-kontoinnehavare i verkliga livet som omedelbart gillar din sida och engagera dig i dina inlägg med gillar och kommentarer.

När din sida börjar få mer engagemang kommer det att skapa drivkraft för din sida. Fler Instagram-användare som är intresserade av din nisch kommer att börja märka dig; och dina följare kommer att växa i antal.

12. Andra sociala mediekanaler

Google vill se ett nätverk av aktiviteter mellan olika sociala medier. Om du är på Instagram, bra!

Men det är viktigt att vara på andra kanaler också, eftersom det här låter dig skapa flera målgrupper och sedan dela dessa publikgrupper mellan dina profiler.

Nätverk mellan olika former av innehållsplattformar driver trafik till ditt Instagram-konto. Detta har visat sig fungera eftersom internetanvändare har innehållspreferenser.

En person kanske föredrar att läsa en blogg istället för att följa ett Instagram-konto. Men genom att bombardera bloggläsare med bländande bilder på dina bloggar kommer de så småningom att bli lojala Instagram-anhängare.

Var noga med att göra dina bilder delbara på dina bloggar genom att lägga till ett Instagram-plugin. Detta gör det möjligt för dina läsare att direkt dela bilder på Instagram.

En timmes-utmaningen

Du kanske har kommit över artikeln eftersom du ville ha en snabb lösning på att få fler anhängare på Instagram. Medan några av dessa tips hjälper dig att göra det, behöver de flesta av dem en liten ansträngning.

Jag skulle vilja utmana dig till en timmes utmaning varje vecka i 30 dagar. Prova minst en eller två av dessa tekniker och byt mellan dem under en av de kommande månaderna 2021.

Övervaka dina Instagram-anhängare och mät hur många nya du får inom 30 dagar efter att ha genomfört några av dessa strategier.

Jag tror att du blir positivt överraskad av resultaten.