9 sätt att få fler visningar på YouTube 2018

Du och jag vill båda bli hörda. Att bli hörd är terapeutiskt. Det får oss att känna att vi är en del av samhället.

Att bli hört är också kärnan i bra marknadsföring. Så om det är ditt mål, är du också på rätt ställe.

Internet kan tyckas vara ett bra ställe att höras, men du är en röst bland många andra. Hur kan du sticka ut? Hur kan du skapa en unik online-närvaro som andra kan relatera till?

Den goda nyheten är att YouTube inte har upptäckts av så många av dina konkurrenter som du kanske tror. Det är relativt underutnyttjat. Och vissa youtube:are är inte alltid säkra på hur de får fler visningar på YouTube.

Ändå har YouTube blivit ett av de mest personliga forumen i världen. Dess ljud & amp; visuell layout gör det möjligt för oss att uppleva ansikte mot ansikte-interaktion.

Om du vill nå ut till en publik är YouTube så du gör det. Studier visar att video är det överlägset mest delbara innehållet på webben. En video innehåller innehåll som kan smältas på en bråkdel av tiden av en blogg eller en podcast.

Om en bild målar tusen ord, så målar en video tio tusen!

Dra nytta av den här kraftfulla plattformen. Utforska dessa effektiva metoder för att få fler visningar på YouTube 2018 - oavsett om det gäller ett företag, en välgörning eller en passion.

Förstå motivationen bakom dina videoklipp

Det finns fyra huvudorsaker till att göra en YouTube-video eller starta en YouTube-kanal. Låt oss titta på dessa först och diskutera var och en.

Din passion

Kanske är du passionerad kring en hobby eller ett intresse. Det här är en vanlig motivation för att göra en YouTube-video. I dessa fall kommer youtubers med liknande intressen att dras till dina videoklipp för att fördjupa sig i råd, kunskap, musik eller andra former av underhållning.

Ditt företag

YouTube är ett mycket effektivt verktyg för att marknadsföra ditt företag. En video är inte bara ett sätt att annonsera med en annons; Det är också ett sätt att tillhandahålla förklaringar, tips, recensioner och instruktionsguider. Oavsett vilket företag du befinner dig i, vet jag att jag kan komma på uppfinningsrika sätt ditt företag kan använda YouTube till din fördel.

Medvetenhet eller publicitet

Vissa bilder är helt enkelt nyhetsvärda. Många YouTube-videor visar händelser som inträffade som allmänheten skulle vilja se. Vissa youtubers mjölkar dessa videoklipp för vad de är värda genom att bli ihärdiga reportrar eller åsiktsfyllda kommentatorer om världshändelser. Om du vill ha din åsikt där ute och vill ansluta till andra som delar (eller debatterar) dina åsikter, är YouTube plattformen för att göra det.

En värdig anledning

En annan typ av medvetenhet är medvetenheten om en värdig sak. Om du försöker rädda isbjörnar från att bli utdöda, är YouTube ett bra sätt att göra dina prenumeranter medvetna om global uppvärmning. Om du vill samla in pengar till ett barnhem, hjälper YouTube dig att sätta ditt ansikte på din sak.

Fråga dig själv vad din mening är från ovanstående. Detta kommer att visa din YouTube-strategi i rätt riktning från hämtningen.

2. Studera högt rankade videos inom din nisch

Du har konkurrens där ute. Men det är en bra sak. Du kan utnyttja den konkurrensen för att öka din egen YouTube-exponering.

Låt oss stalka lite, eller hur?

Din passion är att bygga trähus. Din YouTube-video kommer att fokusera på hur man bygger enkla trähus, komplicerade trähus och till och med trähus som människor blir betalda för att bygga.

Få fler YouTube-visningar

Ovanstående bild ger oss en bra indikation på vad YouTube-abonnenter söker mest efter. Detta är grunden för dina innehållsidéer. Bortse inte från en enda!

Som trähusexpert måste du täcka så många trähusbyggnadsaspekter som möjligt. Så här får dina videoklipp och din kanal fler YouTube-visningar.

Tappa in i andra sökkriterier

Din nästa serie av videoklipp bör innehålla att bygga ett trädhus i Minecraft. Minecraft är ett av de mest populära spelen i världen. Du kan använda detta genom att skapa en video där någon bygger ett unikt Minecraft-trähus medan du ger kommentarer.

Om du inte är bekant med Minecraft kan du fortfarande göra tillräckligt med efterforskning för att skapa en sådan video.

Nu kanske du känner att det inte hör till din ursprungliga avsikt att undervisa tittarna i hur man bygger trähus på ett spel, när du ville lära tittarna hur de bygger trähus. Du har bara hälften rätt.

Poängen är att skapa mer publicitet för vad du gör genom att låna från andra söktrender. Minecraft-videon är inte din första video, men det är en som du bör lägga till i din lista för att få popularitet bland alla trädhus-älskande youtubers där ute. Låter vettigt?

3. Bli duktig på att skapa bra videoinnehåll

Gå tillbaka till den bilden. Har du märkt nästa populära sökkriterium? "Hur man bygger ett trädhus för barn".

Den var bra!

Med hjälp av det som exempel kan vi diskutera hur du får fler visningar på YouTube genom att kvalificera videoinnehåll.

Skripta din video

Planeringsfasen av din video är något du inte bör ignorera. Skriva ett detaljerat videoscript är viktigt i att sålla ut högkvalitativa videos.

Det handlar inte alltid om utrustningen eller programkvaliteten. Det handlar om att ha syfte & amp; riktning i din video. Scripting är hur du gör det.

Videoverktyg är fortfarande viktiga

Jag vill inte förminska betydelsen av videoutrustning och programvara. Dessa är väsentliga för kvaliteten.

Om din video spelas in ute i den fysiska världen, se till att du vet tillräckligt om att använda en kamera och att redigera bilderna.

Om din video tas direkt från skärmen på din dator, skaffa ett anständigt skärminspelningsprogram.

Andra videor är enkla animeringar. Du kan göra det själv eller outsourca det till någon. Hur som helst, se till att det är kvalitetsfoto. Trots allt konkurrerar du med några riktigt bra där ute.

Kvalitetspoäng

Vill du att dina videoklipp ska vara populära? Det finns olika aspekter som populära videor har gemensamt. Använd dessa kvalitetspoäng för att kontrollera din standard.

  • Varje punkt i din video måste vara korrekt förklarad
  • Din video måste flytta i ett balanserat tempo - inte för snabbt och inte alltför utdraget
  • Ditt meddelande ska stödjas av statistik, fakta eller studier
  • Om text används i videon måste den vara enkel att smälta och inte distrahera från själva videon
  • Kärnmeddelandet ska vara klart och korrekt täckt i hela videon
  • Det bör finnas användbara råd i videon som lämnar tittarna med någonting när de är klara med att titta på det.
  • En miniatyrbild (eller stillbild i videon) som korrekt visar vad videon handlar om, är också viktigt för att få fler klick

4. Var uppmärksam på längd och frekvens

Varje video är annorlunda. Vissa är långa, vissa är korta. För vissa krävs dagliga inlägg, medan andra är bra att publiceras en gång i veckan.

Längd

Hur som helst kommer din publik att vilja smälta din video snabbt. 2018 är året för snabbt, smältbart innehåll, oavsett om det gäller videor, podcaster eller till och med e-böcker.

Men vänta. Jag säger inte att dina videoklipp ska vara korta. Detta är en grav missuppfattning. Det finns många råd där ute som säger att YouTube-videor ska ligga under fem minuter. Men några av de mest visade YouTube-videorna är väldigt långa.

Tricket här är vad jag kallar för VPS (värde per sekund).

Varje inslag av din video ska lägga till en hög grad av värde för din publik. Om den är fyra minuter lång, se till att du täcker all relevant information. Om det är tjugofyra minuter långt, undvik sektioner som är tråkiga, upprepande eller icke-nödvändiga.

Kortare videor är ofta bättre än längre, men det är bara för att människor vill ha svar så fort som möjligt. Om du täcker ditt ämne på kort tid kommer din VPS att vara högre - och det är målet!

Frekvens

En vanlig uppfattning är att lägga upp videoklipp ofta. Det här är vanligtvis en bra strategi, särskilt om dina videoklipp ökar i popularitet.

Tanken är: om det du sänder ut blir populärare, ge prenumeranterna mer.

Detta gäller för vissa, men det ger risk för översvämning. Det finns YouTube-kanaler där ute som gör att tittare längtar efter mer. Andra förlorar popularitet eftersom meddelandet är samma vecka efter vecka.

Om du planerar att lägga ut ofta, var noga med att lägga till ett värdefullt och unikt meddelande varje gång. Om du inte har något nytt att säga, lägg inte ut bara för att.

5. Få prenumeranter för mer exponering

Oavsett vad du gör för att få fler YouTube-vyer, är detta det mest effektiva.

Skapa en kanalspellista och bygga en prenumerantbas kommer att öka dina YouTube-visningar väsentligt. Det här handlar om att fånga uppmärksamhet och behålla den.

Spellistor

Genom att skapa en kanal kan en youtuber visa spellistor över alla dina videoklipp under en viss spellista. När någon söker efter din nisch, kommer YouTube att driva dina videoklipp högre i sökrankningen. Du har ju en kanal med massor av videor som gäller din nisch!

Spellistor är därför användbara för att få fler visningar.

Annoteringar

Annoteringar är som att skapa handling för dina videoklipp. Om du använder dem korrekt kan du effektivt öka din prenumerantbas.

Annoteringar är popup-fönster som visas med vissa intervall under videon. Du kan länka dessa anteckningar för att omdirigera tittare till dina sociala mediasidor, bloggar och andra videoklipp.

Annoteringar kan också fungera som påminnelser för att trycka på LIKE-knappen eller att dela en video. Ännu viktigare, du kan använda en anteckning för att be en youtuber trycka SUBSCRIBE.

En snabb ökning

Ett snabbt sätt att få bollen att rulla på din video är att köpa YouTube-visningar . Detta kommer omedelbart att öka din videos popularitet, få upp din ranking och till slut få alla möjliga youtubers att titta på dina videoklipp.

Prenumeranter

Slutmålet är att få prenumeranter. Detta är kraftfullt, eftersom varje gång du laddar upp en ny video så visas den på din prenumerants förslagssida och deras händelsemeny.

YouTube rankar också ditt videoklipp högre om du har prenumeranter eftersom den ser din kanal - och därmed dina videoklipp - som relevant, populär och / eller auktoritativ.

Uppdraget fullbordat!

6. Ta med trender i dina videoklipp

Kom ihåg ice bucket challenge? Hur är det med den hela covfefe-incidenten av Donald Trump?

De youtubers som kapitaliserat på dessa händelser fick mycket fler visningar - även om deras vanliga videor inte hade något att göra med dem.

När något trendar dras tittarna till allt som är relaterat. Håll dina abonnenter glada och locka andra genom att hitta på roliga och uppfinningsrika sätt att inkludera dessa dumma små ögonblicken i dina videoklipp.

Använd trender för att öka dina visningar

7. Dela dina videoklipp via sociala medier

Om du inte använder sociala medier i samband med dina YouTube-videor missar du en enorm del visningar.

Facebook

Att dela videor på Facebook ökar dina YouTube-visningar, även om folk valde bort dem direkt från Facebook. Videon ges fortfarande på YouTube, så du missar inte visningar.

Öka Facebook-interaktion när du lägger upp en video genom att prova följande:

  • Be dina Facebook-följare att komma med en bildtext eller titel för din video. Detta uppmuntrar dem att titta på det och sedan kommentera.
  • Använd en fantastisk titel för att locka Facebook-följare att klicka på videon. Tvinga inte till clickbait, men se till att det är superfyndigt.
  • Håll en omröstning och gör det till ett villkor att se videon för att rösta. Följare kommer att titta på videon och sedan bestämma vilket alternativ de röstar för.

Twitter

Du kan också locka Twitter-anhängare att titta på dina videoklipp genom att posta länkar till dem. Kom ihåg att lägga till en fyndig tweet när du gör det. Du vill sälja din video och utlova ett värde, annars kommer ingen att klicka. Bara håll det simpelt.

Hashtags är också mycket effektiva när du kopplar din video till andra relaterade trender. Håll det relevant, men missa inte en möjlighet att lägga till en trendig hashtag till en tweet med din video.

Bloggar

Du kan också visa dina videoklipp på en webbplats eller en blogg. Bloggar är ett underutnyttjat sätt att få fler YouTube-visningar. Starta en blogg som skapar mer anledning för att Google ska ranka ditt innehåll.

Kom ihåg det här: En video kommer att öka din bloggsynlighet på Google, och bloggen kommer i sin tur att öka visningar på ditt videoklipp på YouTube!

De två jobbar bra tillsammans!

8. Engagera din publik

Om du har turen att få kommentarer på dina videoklipp, SVARA PÅ DEM!

Sidnot: Vissa av dina videoklipp kan bli mycket populära och kommentarerna kommer att överväldiga dig. I dessa fall, försök att svara på de första fyra eller fem kommentarerna som kommer in. Alternativt kan du söka igenom kommentarerna och svara på de mest intressanta.

Ju fler kommentarer du svarar på, desto mer engagemang kommer du att skapa på dina videoklipp. Det här är aldrig en dålig sak - även om kommentarerna är negativa.

Det handlar om relevans, så fortsätt konversationen så länge som möjligt om du vill få fler YouTube-visningar på dina videoklipp.

9. Hantera SEO för din video

Det här är viktigt om du vill ha fler YouTube-visningar. Din video måste optimeras.

Men bli inte för exalterad. Jag säger inte att du måste veta mycket om SEO för att optimera din video, men det finns några punkter som är nödvändiga för att hjälpa tittare - rätt tittare - hitta dig.

Viktig anmärkning: Google är en sökmotor. Men kom ihåg att YouTube har sin egen sökmotor. Optimering av din YouTube-video hjälper dig att bli marknadsförd på båda.

Tags

Taggning hjälper människor att hitta dig genom nyckelord och sökbara fraser. Om du vill att youtubers ska hitta dig, tänk på vilka söktermer de ska använda. Du kan lägga till många taggar i din video så försök att täcka allt.

Videotitlar

En fyndig titel ger dig mer YouTube-visningar än du tror. Vissa titlar är helt enkelt oemotståndliga. Om du kan lära dig att skapa egna, kommer din video att bli populär väldigt snabbt.

Här är en enkel guide till vad som gör en bra video titel:

  • Håll det enkelt. Gör klart vad din video handlar om och överkomplicera det inte.
  • Var ärlig om vad du erbjuder i videon; en lösning, en guide, unikt material etc.
  • Om det är en guide, använd siffror för att ange hur många steg din guide är uppdelad i.
  • Utlova värde - och var noga med att leverera.
  • Gör tittarna nyfikna genom att locka dem att undra vad du ska visa dem.
  • Genomförandet av dessa bör ge dig succé!

Videobeskrivningar

Nedre delen av varje YouTube-video är en sektion där du kan lägga till textinnehåll. (Vem sa att YouTube handlade om videor?).

Skriv fantastiska videobeskrivningar

Vissa youtubers går ut och skriver en kort blogg under sina videoklipp. Det här är en bra strategi för att optimera din video och hjälpa Google att visa din video. Det är en möjlighet för dig att använda sökord, sökfraser och länkar. Musikvideor kan innehålla spårinformation och länkar till enskilda spår inom en mix. Använd den här möjligheten!

Länkar

Länkar är viktiga att lägga till i din videobeskrivning. De hjälper Google att mäta din relevans. Om du länkar till auktoritativ information som hjälpte dig att skapa videon (som statistik, bloggar eller andra videor) kommer din video att bli synlig på Google och på YouTubes egen sökmotor.

Du har all information du behöver för att skapa och marknadsföra din YouTube-video. Identifiera vad du vill uppnå, göra det nåbart och visa världen vad du har för dem. Om du ska lägga arbete på dina videoklipp, implementera dessa nio steg för att se till att du får ut det mesta av dina insatser.